دسته‌بندی نشده, اخبار و آخرین تحولات, تازه‌ترین لوازم یدکی, ترفندها و راهکارها, مشاوره و راهنمایی, معرفی برندها, پیشنهادات و تخفیف‌های ویژه

رینگ پیستون

رینگ یک کلمه انگلیسی (Ringe) است که به همان شکل اصلی در زبان ما رایج شده است و معنای آن حلقه می‌باشد و در اصطلاح به حلقه‌های فلزی گفته می‌شود که در روی پیستون قرار می‌گیرند.

وظیفه رینگ‌های پیستون

در استفاده از رینگ‌ها در ساختمان پیستونها یک سری اهداف دنبال می‌شود که اهم آنها عبارتند از:

  • کاهش سطح تماس میان پیستون و جداره سیلندر تا حداقل ممکن
  • نگهداری و حفظ تراکم در قسمت فوقانی پیستون
  • جلوگیری از اصطکاک و ممانعت از فرسودگی بیش از حد
  • کنترل روغن و روغنکاری در فاصله بین دیواره سیلندر و پیستون
  • انتقال حرارت از پیستون به دیواره سیلندر

ساختار رینگ‌های پیستون

رینگ‌های پیستون از جنس چدن خاکستری ساخته می‌شوند، زیرا فلزی است مقاوم که در برابر گرما حساسیت کمی از خود نشان می‌دهد و در ضمن دارای قابلیت ارتجاعی خوبی می‌باشد. تعدا رینگ‌ها در هر پیستون بسته به نوع موتور و تراکم مورد نظر از سه تا پنج و گاهی تا هفت رینگ متغیر می‌باشد. موتورهای بنزینی معمولی بندرت دارای بیش از سه تا چهار رینگ هستند اما موتورهای دیزلی معمولا دارای 5 تا 7 رینگ در هر پیستون می‌باشند

انوع رینگ‌ها

رینگ‌ها برحسب کار مخصوصی که انجام می‌دهند و نیز برحسب محل قرارگیری شان بر روی پیستون طبقه‌بندی می‌گردند. بر این اساس رینگ‌ها به دو گروه رینگ‌های روغن تقسیم می‌شوند.

رینگ
انواع رینگ موتورخودرو NEآلمان
انواع رینگ موتورخودرو NEآلمان
محل رینگ

دیدگاهتان را بنویسید